Publicaties

Meer wetenschap in het archief…

Special

4408593898 e482b6616a o
NEMO Erfgoedcollectie met toestemming

Peiling: Raad het plaatje

Twitter nemokennislink

Faces of Science Meer…

Jonge wetenschappers bloggen over hun leven, onderzoek en passies.

De best gelezen blogs van 2016

door Faces of Science

Dit zijn de drie best gelezen blogs van het afgelopen jaar op Faces of Science. Handgebaren, de Amerikaanse verkiezingen en knippen in DNA met een speciale schaar. Al even divers als al onze bloggende wetenschappers!

Doctor zonder witte jas

door Joyce Browne

De eerste maand van 2017 is voorbij en ik mag (van mezelf) nog nét terugblikken op twee belangrijke momenten van 2016: mijn promotie en mijn toekomstplannen.

Test je kennis

Specials

2Doc: 'Tutti a Casa'

Het vertrouwen in politici is in veel Europese landen tot een dieptepunt gedaald en populistische partijen zijn steeds meer in trek. In de documentaire ‘Tutti a Casa’ laat Lise B. Pedersen zien hoe de onervaren protestbeweging Movimento 5 Stelle in 2013 als grootste partij in de Italiaanse regering komt, en probeert ‘het volk weer aan de macht te brengen’.

De Tripjes 4: Sanne

Dit is deel vier van ‘de Tripjes’, een serie korte hallucinatieverhalen. In deze aflevering reis je mee met Sanne, die ’s nachts soms heel wat meemaakt.

NEMO Kennislink zoekt stagiairs