Faces of Science

De best gelezen blogs van 2016

Pixabay CC0

Dit zijn de drie best gelezen blogs van het afgelopen jaar op Faces of Science. Handgebaren, de Amerikaanse verkiezingen en knippen in DNA met een speciale schaar. Al even divers als al onze bloggende wetenschappers!

Benieuwd om welke blogs het gaat? Hier vind je de links van de drie meest gelezen blogs:

Duim omhoog of omlaag

Je steekt je duim omhoog. De ober vraagt in het Spaans of het gesmaakt heeft. In reactie zwaai je met je hand langs je wang terwijl je tevreden een ‘mmm’-geluid maakt. De ober neemt vervolgens ietwat verbaasd en geërgerd je bord mee. Wat ging hier mis? Linda Drijvers vertelt in het meest gelezen blog van afgelopen jaar wat deze vijf handgebaren in het buitenland betekenen.

#MakeAmericaGreatAgain

Toen onze blogger Sanne Kruikemeier haar blog #MakeAmericaGreatAgain schreef had Donald Trump de Amerikaanse verkiezingen nog niet gewonnen, maar waren de voorverkiezingen nog in volle gang. Sanne schreef dit interessante stuk over de invloed van sociale media op de Amerikaanse voorverkiezingen.

Nieuw: DNA-schaar met navigatiesysteem

Nico Claassens vertelt in dit blog over een van de meest spraakmakende ontdekkingen in de microbiologie: CRISPR-Cas. In dit blog legt hij uit hoe deze DNA-schaar werkt en waar we het in de toekomst mogelijk allemaal voor gebruiken, zoals het genezen van ernstige ziekten. Nico legt het begrip duidelijk uit, en hoe ver het onderzoek al is.